اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

پادکست| با کالاهای احتکار شده، پس از کشف چه می‌کنند؟

شاید شما هم از خود پرسیده باشید سرنوشت کالاهای احتکار شده پس از کشف چیست؟ دکتر نجفی توانا توضیح می‌دهد.

پادکست| با کالاهای احتکار شده، پس از کشف چه می‌کنند؟

مجله فارس پلاس؛ سیامک شادکام: هنگامی که شیپور جنگ به صدا در می‌آید مرد از نامرد شناخته می‌شود. حتما این جمله را به کرات شنیده‌اید. همیشه هم این عبارت پرمغز در رثای جنگ نظامی استفاده نمی‌شود. دامنه پوشش این جمله در خیلی از موضوعات اجتماعی و اقتصادی هم به چشم می‌آید. شاید این روزها که مردم درگیر مشکلات اقتصادی هستند بیشتر بتوان معنای این جمله را درک کرد.
«احتکار»! کلمه‌ای که این روزها زیاد درباره آن می‌شنویم. کشف متعدد انبار کالاهای اساسی احتکارشده در روزهای اخیر، چهره واقعی بعضی افرادی که نام فعال اقتصادی روی خود گذاشته‌اند را بهتر نشان می‌دهد. کسانی که در روزهای سخت اقتصادی مردم، برای پر کردن جیب خود و چه‌بسا ضربه زدن به نظام، اینچنین با مردم و حاکمیت درافتادند.
پلیس، قوه قضاییه و دیگر سازمان‌های مربوطه این روزها با پاتک‌ و برخوردهای ضربتی با محتکران آسایش را از آنها گرفته و با آنها برخورد می‌کنند. اما شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که با این کالاهای کشف شده چه برخوردی صورت می‌گیرد؟
این سوالی که بود که ما را بر آن داشت تا گفتگویی با دکتر ​علی نجفی توانا، حقوق‌دان داشته باشیم. نجفی توانا در این پادکست دو دقیقه‌ای، نحوه برخورد با محتکران را به سه دسته مجزا تقسیم می‌کند که بر اساس نوع جرم صورت گرفته، حکم مربوطه صادر می‌شود.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول